Umbre si lumini in pictura franceza V

Muzeul National de Arta al Romaniei - expozitie retrospectiva: Edgar Degas, Gustave Moreau, Camille Corot, Jean-Francois Millet, Paul Cezanne

Gustave Moreau (1826 – 1898)

„Sunt ca omul care ar crea din tot o poveste, pun in ea focul ce ma caracterizeaza si care este doar amintirea transformata a lecturilor si meditatiilor mele”

Moreau a fost pictor, gravor si desenator francez, unul dintre cei mai importanti reprezentanti ai simbolismului in pictura. Tematica vastei sale opere si-o alegea din lecturile clasice.
Tehnica sa se caracteriza printr-o factura suava, care reda in mod magistral lumea onirica si plina de simboluri.
Impreuna cu alti artisti din generatia sa, are aceeasi nazuinta: sa ajunga, cu ajutorul picturii, la ceea ce este invizibil, la sfera subconstientului, la vise.

Camille Corot (1796 – 1875)

Jean-Baptiste Camille Corot a fost cel mai mare pictor peisagist francez al secolului al XIX-lea.
Este pictorul care elibereaza peisagistica de restrictiile impuse de neoclasicism.
A fost un maestru al picturii “plein-air” si, prin urmare, a influentat impresionismul, curent la a carui nastere a asistat, fara a-l fi inteles pe deplin. Corot poate fi socotit precursorul impresionismului.

Jean-Francois Millet (1814 – 1875)

Cunoscut mai ales pentru tablourile sale reprezentand tarani si scene din viata rurala, Millet a fost poate cel mai important reprezentant al Scolii Barbizon, fiind preocupat mai ales de portrete, in defavoarea peisajului, la care revine in ultimii ani ai vietii.
Compozitiile sale sunt marcate de o nostalgie pentru o varsta de aur pierduta, clasice din punct de vedere al compozitiei, dar saturate de detaliile realiste.
Arta lui Millet isi are originile in copilaria petrecuta in Normandia, precum si in influenta Scolii Barbizon, a Bibliei si a creatiei vechilor maestri.