NOVECENTO – Nesfarsitul Claudiu Bleont

Povestea pianistului 1900 (Novecento)...cine n-o cunoaste? In 1994, Alessandro Baricco scria despre textul sau, Novecento: Mi se pare o poveste frumoasa, care merita sa fie spusa altora.

Si a fost spusa…Este povestea pianistului (ecranizata cu Tim Roth in rolul principal) care dispare odata cu vaporul pe care traise toata viata. Un pianist (abandonat ca bebelus pe acest vapor) care-i vrajeste pe oameni cu felul lui special de a canta, dar care, in ciuda tuturor rugamintilor, nu-si paraseste niciodata vaporul. Din dialogurile lui cu prietenul lui, trompetistul Max Tooney, Claudiu Bleont face un spectacol superb.

Un One Man Magic Show in care Claudiu Bleont ne vorbeste despre povestea personala si ne arata cat de important e s-o traim. Asemenea pianistului care accepta, isi traieste povestea si se transforma intr-o legenda. Si din acel moment, spune Novecento eu nu voi mai fi nefericit niciodata . Acceptarea ii aduce liniste si fericire. Lumea din afara vaporului ii pare imensa, dar muzica din mintea lui e infinita si mai mult, ii aduce o infinita bucurie. El care nu coborise in niciun port din lumea aceasta, cunostea parfumurile fiecarei strazi. Pentru ca lumea lui interioara e infinita. Prin comparatie, pianul are doar 88 de clape, nici mai multe nici mai putine.

Un Claudiu Bleont care simte si interpreteaza acest text ca pe propria poveste, ajutat la duelul pianistilor de tanarul si talentatul George Albert Costea, actor al Teatrului National Marin Sorescu din Craiova. Interesant ca pentru scena duelului pianistilor, cei doi actori au cazut de acord ca opozantul lui Novecento sa foloseasca limbajul dansului (accentueaza ideea ca Novecento face muzica, celalalt face… altceva).

Acest material va este oferit de Catena
Realizatori: Oana Georgescu
Mihaela Moldoveanu