Arta si generozitate la Gala Festivalul Brazilor de Craciun 2016

Fiecare dintre designerii acestei editii a rememorat amintiri dragi legate de Craciun si le-a incrustat cu drag in bradul realizat pentru Festival. Fie ca este vorba de un brad realizat din sticla, metal, piatra sau hartie, toti brazii au aceeasi poveste – sunt bucati din sufletul designerului menite sa aduca un strop de bucurie si zambet pe chipurile copiilor din mediile sociale defavorizate - Salvati Copiii Romania

Seara de gala a celei de-a 16-a editii a Festivalului Brazilor de Craciun, eveniment organizat de Salvati Copiii Romania in beneficiul a mii de copii aflati in saracie si in risc de abandon scolar a ajutat la strangerea sumei record de 520.000 de euro din licitatia celor 27 de brazi creati special pentru acest eveniment, din biletele de tombola si din sponsorizari. Suma obtinuta este dubla fata de cea colectata in anul precedent, cand s-a reusit strangerea sumei de 250.000 euro, care a fost investita in educatia a 2.560 de copii. (…) Parteneri de drum lung ai organizatiei, sponsori care ni s-au alaturat in acest an, designeri, jurnalisti, voluntari, cu totii au demonstrat ca grija pentru toti copiii este una pe care trebuie sa ne-o asumam in comun. Oamenii buni fac lumea buna, atat de simplu poate fi – a spus gabriela Alexandrescu, Presedinta Salvati Copiii Romania. Gala prezentata de Amalia Enache si Mihai Bobonete a fost nu doar cea mai de succes editie a Festivalului din ultimii 10 ani, dar a reusit sa adune la un loc peste 300 de personalitati din mediul de afaceri, media, cultura si sport. A fost un prilej de bucurie, pentru ca vezi cum binele se aduna si devine cumva contagios, daca e sa folosesc un termen din medicina. (…) fiecare editie ne surprinde in mod miraculos, pentru ca avem alaturi oameni decisi sa contribuie la cauza copiilor carora nu le este atat de simplu accesul la educatie de calitate.

Din 27 de braduti, creatii unice, debordand de imaginatie …

Merita sa amintim toti bradutii, designerii si echipele lor care au lucrat la aceste veritabile opere de arta “Bradutul din imparatia dulciurilor” (Stefania Mircea si Salvati Copiii),
“Povestea timpului” (Doina Levintza), “Orasul de cristal” (Catalin Botezatu si Scoala Metropolitana ARC), “Christmas Story” (Irina Neacsu), “Coloana recunostintei” (Stephan Pelger, in colaborare cu Club Med), “Intr-o lume sub cerul nostru” (Omid Ghannadi, in colaborare cu Dragos Bucur si Sofia Bucur), “Bradutul RoMandresc” (Anca Lungu), “Strict Confidential!” (MATIUS Studio, cu sprijinul Philips Lighting Romania), “Omul copilarie” (Cosmin Florea si Cornel Ilie), “L’Étoile magique” (Malvina Cservenschi), “Rainbow” (Coca Zaboloteanu si Krautz Production), “Oameni cu aripi” (Dorin Negrau si Rotary Club Bucuresti Cismigiu), “Senzatiile copilariei” (Roman Octavian, Creativ Interior, sustinut de Fabrica de Profile), “Scrisoare de Craciun” (Irina Marinescu si Madeleine Artisan Jeweler), “Astrul noptii” (Catalin Valean), “Amintiri si dorinte” (Dhaniel Nora si Sephora), “Miracolul cunoasterii” (Mirela Bucovicean si Molecule F & arhitect Raluca Lazar), “Little Big Christmas” (Andra Andreescu si Patchouli Flowers), “de la 0 la infinit” (Andreea Constantin – Rhea Costa), “Hugs and Love” (Mihaela Glavan), “Hope” (Phenomena si Piatraonline), “Adam” (Cristina Vasiliu si Denis Predescu, sustinuti de Braiconf), “Mai inger decat te stii” (Alexandru, Maison DADOO, cu sprijinul Sport/Couture), “Arta Bonsai” (Zenya Atelier si Joomay by Carmen Vornicelu), “Olti” (Iza Van Dee), “Angel” – Accept Now God Eternal Love (Rita Muresan) si ORU (Iris Serban).

14 brazi au intrat in licitatia serii:

Catalin Botezatu & Scoala Metropolitana ARC – achizitionat de Catena, Omid Ghannadi, in colaborare cu Dragos Bucur&Sofia Bucur – achizitionat de Marius Ivan, Rita Muresan – achizitionat de Carrefour, Mirela Bucovicean&Molecule F&arhitect Raluca Lazar – achizitionat de Marius Ivan, Anca Lungu (Printesa Polonic) – achizitionat de Carrefour, Doina Levintza – achizitionat de Kaufland, Irina Neacsu – achizitionat de Lidl, RBC si Andrei Tinca, Stephan Pelger, in colaborare cu Club Med – achizitionat de Marius Ivan, Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu – achizitionat de Lidl, Dhaniel Nora&Sephora – achizitionat de Carrefour, Malvina Cservenschi – achizitionat de Secom, Mihaela Glavan – achizitionat de Octavian Radu, Iza Van Dee – achizitionat de Bigotti si Bradul Salvati Copiii&Stefania Mircea – achizitionat de BCR.

Cea mai mare suma licitata a fost pentru bradul creat de Catalin Botezatu si Scoala Metropolitana ARC – 127.500 euro, brad achizitionat de Catena. Acesta este un record in istoria celor 16 editii ale festivalului. Povestea acestui brad este in sine cea a unui miracol: este un brad al copilariei si al viselor din care aceasta este plamadita. ”Bradul pe care l-am conceput pentru aceasta seara de magie este unul care ne arata copilaria asa cum trebuie ea sa fie pentru fiecare copil: una a povestilor, a sinceritatii, a iubirii. Ma bucur enorm ca magia bradului va ajunge acolo unde trebuie, la copiii care au nevoie”, a declarat designerul. Unii dintre cei mai de pret brazi au fost creati de Irina Neacsu, aflata la a treia participare, si de Doina Levintza, designer de traditie al festivalului. Bradul Salvati Copiii, realizat de designerul Stefania Mircea impreuna cu voluntarii de la Salvati Copiii, a fost licitat pentru sumei de 20.000 euro. Bradul este construit din jeleuri colorate, sugerand bucuria jocului, cea care hraneste, de fapt, un copil, asa cum hraneste si educatia.

Educatia este singura conditie fara de care niciun progres al societatii nu poate avea loc. De aceea, de felul in care arata scoala si de felul in care este garantat accesul tuturor copiilor la educatie depindem cu totii, ca societate. De 16 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Craciun a devenit un eveniment – reper, care aseaza dreptul la scoala al copilului in centrul agendei publice. In primele 15 editii, Salvati Copiii a strans prin intermediul Festivalului Brazilor de Craciun aproximativ 3.3 milioane de euro, bani care au sprijinit integrarea educationala pentru 25.685 de copii, prin programele educationale Gradinite Estivale, A Doua Sansa si Scoala dupa Scoala.

Gabriela Alexandrescu, Presedintele Executiv Salvati Copiii Romania, a spus ca scopul Festivalului Brazilor de Craciun este sa reduca abandonul scolar. Multumim tuturor designerilor si oamenilor generosi care au fost alaturi de noi. Fara generozitatea sponsorilor nostri, acest lucru nu ar fi posibil. Le multumim tuturor companiilor, designerilor, persoanelor publice si nu numai, care ne sprijina si au incredere ca impreuna putem reda acestor copii sansa la educatie si la un viitor decent.

Realizator: Oana Georgescu
Foto: Cristina Ardelean