Jazz-ul dincolo de limite la Garana 2014

Cum nu exista o definitie incontestabila a jazz-ului, limitele lui au fost dintotdeauna fortate, depasite, sau cel putin, experimentate. In zona aceasta de limita au fost si o serie de concerte din editia 2014 a Festivalului International de Jazz de la Garana.

Nordicii dau tonul

In privinta experimentului, muzicienii nordici ne-au obisnuit deja cu…neobisnuitul. Creatori de atmosfera sau de surprise sonore, ei se dovedesc mereu si mereu de o creativitate inepuizabila. Primii care s-au inscris in aceasta zona au fost Arve Henrikssen si trupa lui, din care face parte o mai veche cunostinta a festivalului, Ian Bang. Ei au sfidat ploaia cu o muzica ce parea de pe alta planeta si care a facut uitat frigul. Chitaristul trupei Stian Westerhus, a sustinut si un recital solo, in ultima zi de festival, demonstrand ca o chitara si mai multe console, pot face sunete cat o orchestra simfonica.

Tot un one man show a sustinut si finlandezul Kimmo Pojhonen, intr-un solo de acordeon inedit, care a depasit granitele unui simplu concert, fiind un adevarat spectacol de sunet, miscare si lumini.

Crimson ProjeKCt intre rock si jazz

Editia din acest an a demonstrat ca jazzul nu are limite stilistice si in cazul mult asteptatei trupe Crimson ProjeKCt, care reuneste trei dintre memebrii legendarei King Crimson. Ei au virat de la sonoritati rock la veritabile partituri de jazz, incalcand canoanele clasice ale fiecarei categorii muzicale. Cu legendarii Tony Levin la Chapman stick, Adrian Belew la chitara si voce, Pat Mastelotto la tobe, au cantat Markus Reuter la chitara, Julie Slick la bass si Tobias Ralph la tobe, intr-un sextet care a electrizat publicul timp de doua ore si jumatate.

Acest material va este oferit de Catena.
Realizator: Ema Nicola.