10 PODIUMURI pentru membrii echipei DTO Tellur Rally Team sponsorizata de CATENA, in Campionatul National de Raliuri 2018!

CATENA sustine campionii!

Cu o alta alcatuire si cu masini noi pentru toti concurentii, DTO Tellur Rally Team a avut parte de un debut exceptional, in ton cu obiectivele propuse, izbutind 10 prezente pe podiumul de premiere, incluzand ierarhia absoluta si cea a echipelor.

In acest an competitional, CATENA sustine echipa DTO Tellur RT, cu echipajele Vali Porcisteanu/Dan Dobre (R5, Clasa 2), Cristi Dolofan/Mihai Sandu (Mitsubishi Lancer Evo 9, Clasa 3), Bogdan Nastase/Delia Nastase (Mitsubishi Lancer Evo 9, Clasa 11), Eugen Caragui/Robert Fus, respectiv Ramona Rusu/Sorin Crisan (Dacia Sandero, debutanti, Cupa Dacia). La Brasov a avut loc prima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2018, competitie care a programat in acest an 7 etape, dupa cum urmeaza: Brasov 2018 (24–25 martie), Cluj (4 –5 mai), Arad (25 –26 mai), Bacau (15-16 iunie), Harghita – Odorheiul Secuiesc (13 – 14 iulie), Iasi (7-8 septembrie) si Sibiu (5 – 6 octombrie).

A devenit traditie ca Tess Rally Brasov sa deschida an de an intrecerea interna de raliuri: Babarunca – Cheia reprezinta una dintre incercarile majore ale campionatului, prin lungimea si complexitatea sa, iar vremea a reprezentat mereu elementul surpriza. N-a facut exceptie nici acest an, vremea calduroasa de-acum doua saptamani fiind inlocuita, de una apropiata Sarbatorilor, astfel ca se parea ca vom asista la Raliul Zapezii. Cu atat mai dificila a fost sarcina concurentilor, care, in conditiile in care din punct de vedere meteorologic s-a trecut prin toate anotimpurile – ”shakedown cu zapada, probe disputate pe vreme rece, pe ud, cu multe zone cu schimbari bruste de aderenta, cald si soare in ziua de final” – au avut de depasit si sarcina dificila a alegerii pneurilor. Mai ales ca editia cu numarul 47 a Tess Rally a insemnat pentru componentii echipei primii kilometri de proba speciala cu noile masini si la clase noi. ”Fiecare echipaj si-a propus sa evite riscurile inutile, sa termine intrecerea si sa scoata maximum posibil din punctul de vedere al rezultatelor” – au spus cei din staff. ”Obiectiv atins, toate masinile inscrise in concurs ajungand la final, cu o multime de clasari pe podium, la general si clase, si puncte trecute in contul tuturor celor care erau inscrisi sa puncteze pentru echipa la cursa derulata pe specialele din jurul orasului de sub Tampa”.

Cu noua Fabia R5, cu care au efectuat sub 100 de kilometri de teste, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au abordat competitia cu un ritm safe. ”Comportamentul masinii este complet diferit fata de cel al Evo-ului. In aceste conditii, locul 2 la Superspeciala si locul 3 la general dupa prima zi ne mentineau in graficul propus” – a spuns Vali Porcisteanu. A doua zi dimineata, pe o vreme foarte rece, Babarunca a reprezentat un adevarat test din pricina problemelor de aderenta cauzate de gheata si materialul antiderapant. Unul depasit cu brio. La intoarcere insa, cu 5 km inainte de finalul probei cei doi au facut pana, iar aceasta a afectat destul de grav si partea stanga fata a masinii. Au pierdut doua minute, ajungand pe locul 4, dar dupa un parcurs cu un ritm ceva mai ridicat pe ultima bucla, Rasnov – Paraul Rece – Poiana Brasov, au revenit pe podium. ”A fost un ritm bun pentru inceput. Ne-am raportat si la ceilalti pretendenti la locurile fruntase si este clar ca trebuie sa il imbunatatim pentru a ajunge acolo unde ne dorim, asa ca nu ne ramane decat sa muncim in continuare, sa ma acomodez cat mai repede cu masina si sa capat increderea de care am nevoie pentru a o putea exploata la maxim luptand astfel pentru victorie” – a concluzionat Vali Porcisteanu.

La Clasa 3, Cristi Dolofan, la prima aparitie oficiala cu o ”integrala” si motor turbo, a avut un parcurs spectaculos, proband ca stapaneste derapajele controlate si, dupa un ritm care a crescut de la proba la proba s-a clasat pe pozitia a doua.

Raul Badiu a revenit in competitii dupa un an de pauza, cu o noua masina si a reprezentat ”arma” echipei in cadrul competitiei monomarca Cupa Suzuki. A facut o excelenta cursa tactica, terminand pe Locul II in ierarhia 2 roti motrice si pe primul loc la clasa 9, aducand maximum de puncte posibile pentru echipa.

Bogdan Nastase, dupa un ritm ceva mai rezervat s-a clasat al treilea la Clasa 11.

Debutantii Eugen Caragui si Ramona Rusu au depasit emotiile primei curse si dificultatile legate de alegerea si exploatarea pneurilor in conditii speciale. Eugen a obtinut locul 3 in ierarhia debutantilor si pozitia a doua in aceeasi competitie la Cupa Dacia, in timp ce Ramona, aflata la primul raliu pe asfalt cu o masina F2 (tractiune fata), dupa multe emotii, cateva peripetii si penalizari inerente pentru un pilot aflat la start de cariera in raliuri, a terminat pe locul 5 in clasamentul general al categoriei sale si pe 4 in Cupa Dacia debutanti.

CATENA ii felicita pe toti membrii echipei DTO Tellur Rally Team care au contrebuit din plin la clasarea pe locul 2 in ierarhia generala si le ureaza succes in campionat, dar si in urmatoarea etapa, Transilvania Rally, programata la Cluj in perioada 3 – 5 mai.

CATENA sustine campionii!